Howard / Kelley | World Music Pedagogy, Volume III | Buch | 978-1-138-04113-4 | www.sack.de

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 337 g

Reihe: Routledge World Music Pedagogy Series

Howard / Kelley

World Music Pedagogy, Volume III

Secondary School Innovations
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-138-04113-4
Verlag: Routledge

Secondary School Innovations

Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 337 g

Reihe: Routledge World Music Pedagogy Series

ISBN: 978-1-138-04113-4
Verlag: Routledge


World Music Pedagogy, Volume III: Secondary School Innovations provides a rationale and a resource for the implementation of World Music Pedagogy in middle and high school music classes, grades 7–12 (ages 13–18). Such classes include secondary general music, piano, guitar, songwriting, composition/improvisation, popular music, world music, music technology, music production, music history, and music theory courses. This book is not a depository of ready-made lesson plans but rather a tool to help middle and high school teachers to think globally in the music classroom.

Strategies and techniques of World Music Pedagogy are promoted by discussions of a multicultural music education, descriptive vignettes of realistic teaching environments, conversations with culture-bearers/pedagogues, and prompts for self-reflection. This volume approaches important issues of multicultural education and social justice that are often neglected in music education texts—proving to be a valuable resource for both nascent music educators and veteran practitioners alike.

Howard / Kelley World Music Pedagogy, Volume III jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development

Weitere Infos & Material


Chapter 1: Teaching and Learning in Context

Chapter 2: Attentive Listening for Cultural Awakenings

Chapter 3: Participatory Musicking

Chapter 4: Performing World Music

Chapter 5: Creating World Music

Chapter 6: Integrating World Music

Chapter 7: Surmountable Challenges and Worthy Outcomes

Appendix 1: Learning Pathways

Appendix 2: List of Audio/Video Recordings


Karen Howard is Assistant Professor of Music Education at the University of St. Thomas.

Jamey Kelley is Assistant Professor of Choral Music Education at the University of North Texas.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.