Ibáñez-Carrasco / Meiners | Public Acts | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 264 Seiten

Ibáñez-Carrasco / Meiners Public Acts

Disruptive Readings on Making Curriculum Public
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-135-99989-6
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Disruptive Readings on Making Curriculum Public

E-Book, Englisch, 264 Seiten

ISBN: 978-1-135-99989-6
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



As this book documents local, specific, and contextualized acts of resistance and offers a detailed analysis of varied forms of public literacies, it functions as a template to inform and inspire resistant practices in diverse communities.

Ibáñez-Carrasco / Meiners Public Acts jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Foreword, Suzanne de Castell
Introduction: Making Knowledge in Public: Overturning an Audience, Francisco Ibáñez-Carrasco and Erica R. Meiners
Section 1: Disruptive Desires
Poverty, Policy, and Research: Toward a Dialogic Investigation, Amanda Boggan and Shauna Butterwick
Desire and Betrayal in Community-Based Research, Francisco Ibáñez-Carrasco
Waadookodaading Indigenous Language Immersion: Personal Reflections on the Gut-Wrenching Start up Years, Mary Hermes
Trials and Tribulations for Social Justice, Adriana Espinoza
Section 2: Audiences to Participants
Theater Forum at the Urban Odyssey School: A Case Study, Michael Sanders
Write it, Get it: Motivating Youth Writers, Michael Hoechsmann
Take Two on Media and Race, David Stovall
"When I close my classroom door.": Private Places in Public Spaces, Jen Jensen
Section 3: Public Acts
Working between University and Community: Shifting the Focus, Shifting the Practice, Erica R. Meiners (with engagements from Salome Chasnoff and Roberto Sanabria)
How Research Can be Made to Mean: Feminist Ethnography at the Limits of Representation, Patti Lather
How New Yorkers Said No to War: An Experiment in Message and Action, Chris Cuomo
Encounters with Memory and Mourning: Public Art as Collective Pedagogy of Reconciliation, Pilar Riaño-Alcalá


Erica Meiners is Assistant Professor of Education and Women's Studies at Northeastern Illinois University and the principal of an alternative high school for formerly incarcerated men and women in Chicago.
Francisco Ibáñez-Carrasco works as a community educator, social researcher, and is visiting faculty at Simon Fraser University in Vancouver.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.