Johnston | John Dewey's Earlier Logical Theory | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Johnston John Dewey's Earlier Logical Theory


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4384-5346-0
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-1-4384-5346-0
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Analysis of Dewey's pre-1916 work on logic and its relationship to his better-known 1938 book on the topic.

Johnston John Dewey's Earlier Logical Theory jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction

Rapid History of Dewey’s Logic
Rapid Review of Dewey’s Earlier Logic
Review of interpretations of Dewey’s Earlier Logic
Chapter Summaries

1. Dewey’s Logical Education: From Early Essays to Essays in Experimental Logic

Introduction
Part One: Dewey’s Motives for Logical Theory
Part Two: Dewey’s Logical Education 1882–1902
Part Three: Dewey’s Logical Education 1903–1915

2. Dewey’s Logical Education: The Influence of Hegel

Part One: The Hegel Scholarship on Dewey
Part Two: The Question Concerning Hegel
Part Three: Dewey on Hegel
Part Four: What Dewey Takes from Hegel

3. Dewey’s Earliest Views on Logic

“Is Logic a Dualistic Science?” (1890)
“The Logic of Verification” (1890)
“The Present Position of Logical Theory” (1891)
“Some Stages of Logical Thought” (1900)
Conclusion

4. Studies in Logical Theory (1903)

The Preface
The Relationship of Thought and its Subject-Matter
The Antecedents and Stimuli of Thinking
Data and Meanings
The Objects of Thought
Conclusion

5. Practical Logics

Lectures on “The Logic of Ethics” (1900)
“Logical Conditions of a Scientific Treatment of Morality” (1903)
How We Think (1910)
Conclusion

6. Essays in Experimental Logic (1916)

The Introduction
Miscellaneous Essays
“The Logic of Judgments of Practice”
Conclusion

7. From Essays in Experimental Logic (1916) to Logic: The Theory of Inquiry (1938)

Introduction
The Existential Matrices of Inquiry
Scientific and Social Inquiry
Propositions and Inferences in Inquiry

Notes
Bibliography
Index


James Scott Johnston is Associate Professor of Education and Philosophy at Memorial University in Canada. He is the author of Deweyan Inquiry: From Education Theory to Practice and Inquiry and Education: John Dewey and the Quest for Democracy, both published by SUNY Press.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.