Buch, Englisch, Band 3, 635 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 279 mm, Gewicht: 1563 g
Reihe: mental ray® Handbooks
A Perceptual Introduction
Buch, Englisch, Band 3, 635 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 279 mm, Gewicht: 1563 g
Reihe: mental ray® Handbooks
ISBN: 978-3-211-48964-2
Verlag: Springer
An increasing number of artists and programmers in visual effects and broadcast production now use mental ray, a high performance rendering engine for generating photorealistic images. This book details the aesthetics of rendering with mental ray. It describes the varieties of shader programming from the point of view of increasing perceptual complexity: from color to the output of the final image. It includes many example shaders, including the simplest shader possible in each category that can serve as a starting point for further customization.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Bildsignalverarbeitung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Wissenschaft & Technologie
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Konstruktionslehre und -technik
- Geisteswissenschaften Design Produktdesign, Industriedesign
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Signalverarbeitung, Bildverarbeitung, Scanning
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Computeranwendungen in der Technik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Grafikprogrammierung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Computer-Aided Design (CAD)
Weitere Infos & Material
Structure.- The structure of the scene.- The structure of a shader.- Shaders in the scene.- Color.- A single color.- Color from orientation.- Color from position.- The transparency of a surface.- Color from functions.- The color of edges.- Light.- Lights.- Light on a surface.- Shadows.- Reflection.- Refraction.- Light from other surfaces.- Shape.- Modifying surface geometry.- Modifying surface orientation.- Creating geometric objects.- Modeling hair.- Space.- The environment of the scene.- A visible atmosphere.- Volumetric effects.- Image.- Changing the lens.- Rendering image components.- Modifying the final image.




