Leonardo | Critical Pedagogy and Race | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 240 Seiten, E-Book

Leonardo Critical Pedagogy and Race


1. Auflage 2009
ISBN: 978-1-4051-5106-1
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 240 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-4051-5106-1
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Critical Pedagogy and Race argues that a rigorous engagementwith race is a priority for educators concerned with equality inschools and in society.
* A landmark collection arguing that engaging with race at bothconceptual and practical levels is a priority for educators.
* Builds a stronger engagement of race-based analysis in thefield of critical pedagogy.
* Brings together a melange of theories on race, such asAfro-centric, Latino-based, and postcolonial perspectives.
* Includes historical studies, and social justice ideas onactivism in education.
* Questions popular concepts, such as white privilege,color-blind perspectives, and race-neutral pedagogies.

Leonardo Critical Pedagogy and Race jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Editorial (Michael A. Peters).
Foreword (Zeus Leonardo).
Introduction--'Racism' and 'NewRacism': The contours of racial dynamics in contemporaryAmerica (Eduardo Bonna-Silva).
1. The Color of Supremacy: Beyond the discourse of 'whiteprivilege' (Zeus Leonardo).
2. Whiteness and Critical Pedagogy (Ricky Lee Allen).
3. Maintaining Social Justice Hopes within Academic Realities: AFreirean approach to critical race/LatCrit pedagogy (Daniel G.Solorzano and Tara J. Rosso).
4. The Social Construction of Difference and the Quest forEducational Equality (James A. Banks).
5. Anti-racism: From policy to praxis (David Gillborn).
6. Critical Race Theory, Afrocentricity, and their Relationshipto Critical Pedagogy (Marvin Lynn).
7. Class Dismissed? Historical materialism and the politics of'difference' (Valerie Scatamburlo-D'Annibale andPeter McLaren).
8. Actions Following Words: Critical race theory connects tocritical pedagogy (Laurence Parker and David O. Stovall).
9. Race, Class, and Gender in Education Research: Surveying thepolitical terrain (Michele Foster).
10. An Apartheid of Knowledge in Academia: The struggle over the'legitimate' knowledge of faculty of color (DeloresDelgado Bernal and Octavio Villalpando).
11 Postcolonial Literature and the Curricular Imagination:Wilson Harris and the pedagogical implications of the carnivalesque(Cameron McCarthy and Greg Dimitriadis).
Notes on Contributors.
Index.


Zeus Leonardo is Visiting Associate Professor at Universityof California, Berkley. He was previously Associate Professor inthe College of Education at California State University, Long Beachand Visiting Professor and Acting Director of the Center forMulticultural Education at University of Washington, Seattle. Hisprevious publications include Charting New Terrains ofChicano(a)/Latino(a) Education (2000) and Ideology,Discourse, and School Reform (2003).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.