A Media Analysis on Failed Political Messaging
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3967 g
ISBN: 978-3-319-62854-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Europäische Union, Europapolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
Weitere Infos & Material
Foreword.- Preface.- 1.Introduction: How the failed political messaging of moderate political actors strengthens populist radical right parties.- 2.The Riddle: Why are some populist radical right parties more successful than others?.- 3.State of Research: Linking social theory with comparative politics.- 4.Research Design: Ensuring high validity and high reliability under the auspices of comparative case studies.- 5.Empirical Results: Why populistis win or lose - a two-level theory.- 6.The Netherlands: The PvdA's pyrrhic victories, or Waiting for Pim Fortuyn.- 7.Sweden: How the Liberals (FP) gave birth to the Swedish Democrats (SD).- 8.Germany: How a conservative compromise between the CDU/CSU and SPD blocked the populist radical right parties REP and Schill.- 9.Generalizing the Findings: Explaining the rise of the AfD and UKIP.- 10.Conclusioni: It's political messaging, stupid!.