Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 547 g
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 547 g
Reihe: International Series on Consumer Science
ISBN: 978-3-030-10569-3
Verlag: Springer International Publishing
The Psychology of Financial Consumer Behavior provides insight into the thought processes of consumers in a variety of financial topics. Coverage includes perceptions of wealth, the pleasure or pain of spending, cashless transactions, saving and investing, loans, planning for the future, taxes, and financial education. The book holds appeal for researchers, professionals, and students in economics, psychology, economic psychology, marketing and consumer science, or anyone interested in financial behaviors.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
Weitere Infos & Material
Chapter1: The Psychological perspective in financial behaviour.- Chapter2: Richness – how much money do we have and how do we think about it?.- Chapter3: Spending money – pleasure or pain? Why some people spend money easily while others have a problem with it?.- Chapter4: Saving and investing.- Chapter5: Loan – needed or wanted?.- Chapter6: Banking, unbanking, and new banking.