Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 384 Seiten
Reihe: Refiguring American Music
Miller / Radano / Kun Segregating Sound
1. Auflage 2010
ISBN: 978-0-8223-9270-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Inventing Folk and Pop Music in the Age of Jim Crow
E-Book, Englisch, 384 Seiten
Reihe: Refiguring American Music
ISBN: 978-0-8223-9270-5
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
A cultural history describing how folklore studies and the music industry helped to create a "musical color line" in the South, associating certain genres with particular racial and ethnic identities.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Volksmusik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction 1
1. Tin Pan Alley on Tour: The Southern Embrace of Commercial Music 23
2. Making Money Making Music: The Education of Southern Musicians in Local Markets 51
3. Isolating Folk, Isolating Songs: Reimagining Southern Music as Folklore 85
4. Southern Musicians and the Lure of New York City: Representing the South from Coon Songs to the Blues 121
5. Talking Machine World: Discovering Local Music in the Global Phonograph Industry 157
6. Race Records and Old-Time Music: The Creation of Two Marketing Categories in the 1920s 187
7. Black Folk and Hillbilly Pop: Industry Enforcement of the Musical Color Line 215
8. Reimagining Pop Tunes as Folk Songs: The Ascension of the Folkloric Paradigm 241
Afterword: "All Songs is Folk Songs" 275
Notes 283
Bibliography 327
Index 351