Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g
A Short Introduction
Buch, Englisch, 130 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 303 g
ISBN: 978-3-030-06202-6
Verlag: Springer International Publishing
This book will be of interest to researchers working in economics, sociology, marketing, aesthetics and design, anthropology and communication studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Consumption: Different Perspectives and Academic Responsibilities.- 3. Consumption within the History of Economic and Social Thought.- 4. Consumption, Lifestyles and Taste.- 5. Conspicuous Consumption.- 6. Culture, Advertising and Consumption.- 7. Gender and Social Relations of Consumption.- 8. Money, Consumption and Happiness.- 9. In Times of Globalization: Gift Giving and the McDonaldization of Consumption.