E-Book, Englisch, 312 Seiten
Olsen Curricular Injustice
1. Auflage 2024
ISBN: 978-0-231-55715-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark
How U.S. Medical Schools Reproduce Inequalities
E-Book, Englisch, 312 Seiten
ISBN: 978-0-231-55715-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark
Lauren D. Olsen argues that the way medical students encounter humanities and social sciences material in practice has served to reinforce the status quo by teaching them to individualize systemic problems.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Preface
List of Abbreviations
Introduction
1. Curricular Practices and Professional Power
2. Profession-Wide Curricular Dreams
3. Designing Curricular Practices at Each Medical School
4. Enacting Curricular Practices in the Classroom
5. Receiving Curricular Practices
Conclusion
Acknowledgments
Methodological Appendix: Data Sources and Research Design
Notes
Bibliography
Index