O’Regan / Byron | Hooks in Popular Music | Buch | 978-3-031-18999-9 | www.sack.de

Buch, Englisch, 459 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 723 g

O’Regan / Byron

Hooks in Popular Music


1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-031-18999-9
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 459 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 723 g

ISBN: 978-3-031-18999-9
Verlag: Springer International Publishing


This volume is the first book-length study of hooks in popular music. Hooks - those memorable musical moments for listeners such as a riff or catchy melodic phrase – are arguably the guiding principle of much modern popular music. The concept of the hook involves aspects of melody, rhythm, harmony, production, lyrical and cultural meaning - and how these interact within a song’s topline and backing track. Hooks are also inherently related to the human capacities for memory and attention, and interact with our previous experiences with music. Understanding hooks in popular music requires a new interdisciplinary approach drawing from popular music studies, pop musicology, and music psychology, and this book draws from each of these disciplines to understand the hooks present in a broad range of popular music styles from the last thirty years.


O’Regan / Byron Hooks in Popular Music jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. The Intro.- Chapter 2. Can’t Get You Out Of My Head: Hooks And Psychology.- Chapter 3. Thank U, Next: Hooks in Popular Music Studies.- Chapter 4. This is How We Do It: An Approach to Hooks.- Chapter 5. Sing it Back: Melody and Topline Hooks.- Chapter 6. D-D-Don’t Don’t Stop The Beat: Backing Track Hooks.- Chapter 7. Don’t Bore Us, Get to the Chorus: Structural Hooks.- Chapter 8. Parallel Or Together?: Compound Hooks.- Chapter 9: The Outro.


Tim Byron is a lecturer in the School of Psychology at the University of Wollongong, Australia. His research interests include hooks, the conscious experience of earworms, and the effect of music on cognitive tasks.

Jadey O’Regan is a lecturer in Contemporary Music Practice at the Sydney Conservatorium of Music (University of Sydney), Australia.  Her research interests include pop hooks, genre, empirical musicology, creativity, and large-scale music analyses of pop music.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.