Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 418 g
Reihe: Springer Studies in Media and Political Communication
Updates, Changes, Normalcies
Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 418 g
Reihe: Springer Studies in Media and Political Communication
ISBN: 978-3-031-45334-2
Verlag: Springer International Publishing
This makes this volume a must-read for students, researchers, and scholars of political communication, interested in a better understanding of key concepts and the current state of the research in the field.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Vergleichende Politikwissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Chapter 1. The Old Meets the New: ‘old’ Political Communication Concepts in a ‘new’ Social Media Era.- Chapter 2. Features of the Digital Era: Deinstitutionalization and Reinstitutionalization.- Chapter 3. Ever More Dynamic, Complex and Transnational - Comparing Political Communication Under the Conditions of Digital Environments and Disrupted Democracy.- Chapter 4. A Brief History of the Disinformation Age: Information Wars and the Decline of Institutional Authority.- Chapter 5. Media Populism Revisited.- Chapter 6. Political Corruption Scandals in the (Social) Media Environment.- Chapter 7. Digital Election Campaigns: Does Professionalization Still Matter?.- Chapter 8. Political (Election) Advertising.- Chapter 9. Strategic Political Public Relations in the “age of Populism”.