Buch, Englisch, 547 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1010 g
Paradigms, Principles, Prospects
Buch, Englisch, 547 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1010 g
ISBN: 978-3-030-87272-4
Verlag: Springer International Publishing
This book is a must-read for scholars and practitioners in the hospital and healthcare sector. It will also appeal to anyone interested in organizational development, service business model innovation, customer involvement and perceptions, and service experience.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Gesundheitsökonomie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Krankenhausmanagement, Praxismanagement
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen: Allgemeines
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Public Health, Gesundheitsmanagement, Gesundheitsökonomie, Gesundheitspolitik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Gesundheitswirtschaft
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Service Design within a Multiplicity Logics in Healthcare.- Chapter 2: Service design for hybrid market constellations in healthcare - From VUCA 2 VUCAR.- Chapter 3: Towards a conceptual framework of hybrid strategies in healthcare: Co-alignment of market and non-market activities.- Chapter 4: When the patient innovates Emerging practices in service ecosystems.- Chapter 5: Negotiating Care through Tangible Tools and Tangible Service Designing in Emergent Public Health Service Ecosystems.- Chapter 6: A Speculation for the Future of Service Design in Healthcare: Looking through the Lens of a Speculative Service Design Framework.- Chapter 7: Crossing asymmetries in multistakeholder service design in integrated care.