E-Book, Englisch, 204 Seiten
Prime Centering Race in the STEM Education of African American K–12 Learners
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-4331-6178-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 204 Seiten
ISBN: 978-1-4331-6178-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Kindergarten & Vorschule
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Weiterführende Schulen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
Weitere Infos & Material
List of Figures – Acknowledgments – Glenda Prime: Introduction: Race-Visible Pedagogy in the STEM Education of African American Learners – Gale Seiler: Challenging Whiteness in Science Education – Roni Ellington: Toward a Transformative Framework for STEM Education: Achieving Equity Through a Holistic Approach – Jomo W. Mutegi/Crystal H. Morton/Leslie K. Etienne: Reconceptualizing Science Education for Learners of African Descent – Jacqueline Leonard/Scott A. Chamberlin/Elsa Bailey/Geeta Verma/Helen Douglass: Broadening Millennials’ Participation in STEM and the Teaching Professions Through Culturally Relevant, Place-Based, Informal Science Internships – Julius Davis/Ramon B. Goings/Keisha M. Allen: Developing Pre-Service Mathematics Teachers to Meet the Needs of Black Male Students in Teacher Education Programs – Vanessa Dodo Seriki: Toward a Framework for Culturally Relevant Inquiry-Based Science Pedagogy – Felicia Moore Mensah: Antiracist Curriculum and Pedagogies in Science Teacher Education – Contributors.