E-Book, Englisch, 216 Seiten
Rao Market Rebels
Course Book
ISBN: 978-1-4008-2974-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
How Activists Make or Break Radical Innovations
E-Book, Englisch, 216 Seiten
ISBN: 978-1-4008-2974-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
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Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
Weitere Infos & Material
Preface ix
Chapter 1: From the Invisible Hand to Joined Hands 1
Chapter 2: "You Can't Get People to Sit on an Explosion!": The Cultural Acceptance of the Car in America 18
Chapter 3: Evange-Ale-ists and the Renaissance of Microbrewing 43
Chapter 4: The French Revolution: Collective Action and the Nouvelle Cuisine Innovation 69
Chapter 5: Show Me the Money: Shareholder Activism and Investor Rights 95
Chapter 6: Chain Reaction: The Enactment and Repeal of Anti-Chain Store Laws 119
Chapter 7: Drug Wars: How the Anti-Biotechnology Movement Penetrated German Pharmaceutical Firms and Prevented Technology Commercialization 142
Chapter 8: From Exit to Voice: Advice for Activists 172
Notes 181
Index 197