Buch, Englisch, 318 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 594 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
Firms, Families, and Their Businesses
Buch, Englisch, 318 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 594 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
ISBN: 978-0-367-21154-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Drawing on the notions and scholarship on organizations and sociology, the author proposes new concepts and tools for the change agents interested in working with the instrumental rules of the firm with the cohesive tone of the family. Organizational Culture and Paradoxes in Management will be of value to students at an advanced level, academics and reflective practitioners. It addresses the topics with regard to management and organizational studies and will be of interest to organizational scholars, consultants and leaders interested in fostering a meaningful culture within organizations and family businesses.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
1. The Premises of the Argument. 2. Families and their Businesses. 3. Definitions of the Situation. 4. Value, Meaning, and Power. 5. Communication. 6. The Organization of Culture.