Roberts / Beegle | World Music Pedagogy, Volume II: Elementary Music Education | Buch | 978-1-138-05272-7 | www.sack.de

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 236 mm x 176 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Routledge World Music Pedagogy Series

Roberts / Beegle

World Music Pedagogy, Volume II: Elementary Music Education


1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-138-05272-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 236 mm x 176 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Routledge World Music Pedagogy Series

ISBN: 978-1-138-05272-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd


World Music Pedagogy, Volume II: Elementary Music Education delves into the theory and practices of World Music Pedagogy with children in grades 1-6 (ages 6-12). It specifically addresses how World Music Pedagogy applies to the characteristic learning needs of elementary school children: this stage of a child’s development—when minds are opening up to broader perspectives on the world—presents opportunities to develop meaningful multicultural understanding alongside musical knowledge and skills that can last a lifetime.

This book is not simply a collection of case studies but rather one that offers theory and practical ideas for teaching world music to children. Classroom scenarios, along with teaching and learning experiences, are presented within the frame of World Music Pedagogy. Ethnomusicological issues of authenticity, representation, and context are addressed and illustrated, supporting the ultimate goal of helping children better understand their world through music.

Roberts / Beegle World Music Pedagogy, Volume II: Elementary Music Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development

Weitere Infos & Material


Series Foreword

Acknowledgements

Episodes

Chapter 1: Teaching and Learning in Context

Chapter 2: Attentive Listening for Cultural Awakenings

Chapter 3: Participatory Musicking

Chapter 4: Performing World Music

Chapter 5: Creating World Music

Chapter 6: Integrating World Music

Chapter 7: Surmountable Challenges and Worthy Outcomes

Appendix 1: Learning Pathways

Appendix 2: References and Resources

Index


J. Christopher Roberts is Lecturer and Coordinator of Music Teacher Preparation at the University of Washington.

Amy C. Beegle is Associate Professor of Music Education at the College-Conservatory of Music at the University of Cincinnati.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.