Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
ISBN: 978-94-6372-483-8
Verlag: Amsterdam University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
Weitere Infos & Material
1. The politics of social media manipulation - Richard Rogers and Sabine Niederer
2. Political news on Facebook during the Dutch elections - Stijn Peeters and Richard Rogers
3. Political news in search engines: Exploring Google's susceptibility to hyperpartisan sources - Guillén Torres and Richard Rogers
4. The circulation of political news on Twitter during the Dutch elections - Sabine Niederer and Maarten Groen
5. Dutch political Instagram: Junk news, follower ecologies and artificial amplification - Gabriele Colombo and Carlo De Gaetano
6. Dutch junk news on Reddit and 4chan/pol - Sal Hagen and Emilija Jokubauskaite
7. Fake news and the Dutch YouTube political debate space - Marc Tuters
8. Conclusions: Mainstream under fire - Richard Rogers and Sabine Niederer
9. Epilogue: After the Twitter storm - Richard Rogers and Sal Hagen
Index