Schlag / Suhner / Burrichter | Theologie als Herausforderung religiöser Bildung | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, 191 Seiten

Schlag / Suhner / Burrichter Theologie als Herausforderung religiöser Bildung

Bildungstheoretische Orientierungen zur Theologizität der Religionspädagogik

E-Book, Deutsch, 191 Seiten

ISBN: 978-3-17-031476-4
Verlag: Kohlhammer
Format: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen (»Systemvoraussetzungen)



The question of theological content and communicative forms in religious education has on various sides become an increasingly urgent issue recently & and hence the larger question of theology as its reference point. Although the educational requirements and standards for appropriate and subject-oriented religious education have long since been recognized in the theory of religious education and in teaching practice, the theological perspective of religious education is associated with a number of open questions and problem complexes. With a broad ecumenical and interdisciplinary approach, renowned specialists provide focused educational-theory guidance for dealing with these issues.
Schlag / Suhner / Burrichter Theologie als Herausforderung religiöser Bildung jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Prof. Thomas Schlag teaches practical theology at the University of Zurich. Jasmine Suhner is an assistant lecturer at the Chair of Practical Theology at the University of Zurich.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.