Tierney / Duncheon | The Problem of College Readiness | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Tierney / Duncheon The Problem of College Readiness


1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-4384-5725-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-1-4384-5725-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Examines how states, schools, and postsecondary institutions might best help improve college readiness and completion.

Tierney / Duncheon The Problem of College Readiness jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of Illustrations
Acknowledgments

Part I. Introduction

1. The Problem of College Readiness
Julia C. Duncheon

2. The Roots of College Readiness: An Old Problem with New Complexities
Daniel J. Almeida

3. The Challenge of the Least Ready: A Historical Perspective
Bryan Adán Rodríguez

Part II. Using Theory, Policy, and Practice to Analyze a State Response

4. College Readiness and Low Income Youth: The Role of Social Capital in Acquiring College Knowledge
Daniel J. Almeida

5. The Early Assessment Program: Is Early Notification Enough?
Lisa D. Garcia

6. Making Sense of Contested Terrain: Writing Remediation, Faculty Perspectives, and the Challenge of Implementation
Julia C. Duncheon

7. On the Path to Completion: Exploring how higher Education Policy Influences the Least Ready College Students
Bryan Adán Rodríguez

Part III. Conclusion

8. The Way Forward: Looking Back
William G. Tierney

Contributors
Index


William G. Tierney is Wilbur-Kieffer Professor of Higher Education at the University of Southern California and the editor of many books, including Governance and the Public Good; Preparing for College: Nine Elements of Effective Outreach (with Zoe B. Corwin and Julia E. Colyar); Increasing Access to College: Extending Possibilities for All Students (with Linda Serra Hagedorn); and Faculty Work in Schools of Education: Rethinking Roles and Rewards for the Twenty-first Century, all published by SUNY Press. Julia C. Duncheon is a doctoral candidate in urban education policy at the University of Southern California.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.