Trivedi | Imagination, Music, and the Emotions | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 205 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Trivedi Imagination, Music, and the Emotions

A Philosophical Study
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-4384-6718-4
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

A Philosophical Study

E-Book, Englisch, 205 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-1-4384-6718-4
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Articulates an imaginationist solution to the question of how purely instrumental music can be perceived by a listener as having emotional content.

Trivedi Imagination, Music, and the Emotions jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction

I. Emotions, Moods, and Feelings

1. Introduction
2. What are Emotions?
3. Emotions, Beliefs, and Moods
4. Other Views: Martha Nussbaum’s Neo-Stoic Cognitivism
5. Paul Griffiths’s Theory
6. Jesse Prinz’s Somatic View
7. A Concluding Concession

II. Expression Theories and Arousalism

1. Introduction
2. Bruce Vermazen’s Expression Theory
3. Jerrold Levinson’s Persona Theory
4. Jenefer Robinson’s Theory
5. Contra Simple Arousalism
6. Aaron Ridley’s Moderate Arousalism
7. Derek Matravers’s Moderate Arousalism
8. Charles Nussbaum’s View
9. Conclusion

III. Metaphors and Metaphorism

1. Introduction
2. Against Metaphorism (Part 1)
3. Metaphorical Meaning and Paraphraseability
4. Against Metaphorism (Part 2)
5. Metaphors, Resemblance, and Imagination
6. Against Metaphorism (Part 3)
7. Conclusion

IV. Resemblance-Based Theories

1. Introduction
2. Resemblance-Based Views
3. Criticisms
4. Objections and Replies
5. Conclusion

V. Imagination

1. Introduction: Different Kinds of Imaginings
2. Imaginative Perceptions and Perceptual Imaginings
3. Children’s Imaginings
4. Gregory Currie’s View
5. Imagination, Music Perception, and Musical Culture
6. Conclusion

VI. Imaginationism

1. Introduction
2. Against Formalism about Music
3. How We Imagine in Relation to Music
4. Why We Imagine in Relation to Music
5. Musical Arousal
6. Objections and Replies
7. Conclusion

Summary and Conclusion
Notes
References
Index


Saam Trivedi is Associate Professor of Philosophy at Brooklyn College, City University of New York.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.