A Guide to Analyzing Popularization Strategies in Science Journalism and Science Communication
Buch, Englisch, 141 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 323 g
ISBN: 978-3-031-28173-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wissenssoziologie, Wissenschaftssoziologie, Techniksoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: The re-presentation of research in popularization discourse.- Chapter 2. Theoretical considerations: Recontextualization and reformulation in popularization discourse.- Chapter 3. Methodological considerations: Frameworks and rubrics.- Chapter 4. Construction and application: Introduction of the analytical framework for popularization discourse.- Chapter 5. Text example: Using an analytical framework to code a professional science journalism text.- Chapter 6. Corpus example: Using an analytical framework to explore professional writing in science journalism.- Chapter 7. Corpus example: Using an analytical framework to characterize first-year undergraduate newspaper article writing.- Chapter 8. Framing frameworks: Final considerations about framework development.