Warnick | Imitation and Education | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Reihe: SUNY series, The Philosophy of Education

Warnick Imitation and Education

A Philosophical Inquiry into Learning by Example
1. Auflage 2009
ISBN: 978-0-7914-7848-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

A Philosophical Inquiry into Learning by Example

E-Book, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Reihe: SUNY series, The Philosophy of Education

ISBN: 978-0-7914-7848-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Brings together current research in philosophy, cognitive science, and education to uncover and criticize the traditional assumptions of how and why we should learn through imitation.

Warnick Imitation and Education jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgments
1. The Problems of Imitation and Human ExemplarityIntroduction
The Mysteries of Learning by Example: An Outline 2. The Historical Tradition of Human Exemplarity Imitative Models of Human Exemplarity: The Standard Model
Enlightenment Criticism and Nonimitative Exemplars
The Historical Tradition: An Initial Assessment 3. How Do People Become Examples? The Nature of Examples
How Does Something Become an Example?
Educational Implications
Conclusion 4. How Do Examples Bring Out Imitation? The Link between Action and Perception
The Sense of Self and the Imitative Sorting Mechanism
The Narrative-Self Theory of Imitation
The Social Nature of Narrative and Imitation
Educational Implications Conclusion5. The Social Meanings of Imitation The Meanings of Following an Example
Imitation and Community Identity
Imitation, Initiation, and Education
Factors Influencing Imitative Meaning
Imitation and Communities of Learning
Conclusion 6. Imitation, Exemplarity, and Moral Reason The Practical Objection to Imitating Examples
A Social Response to the Practical Objection
The Theoretical Objection to Imitating Examples
A Social Response to the Theoretical Objection
Conclusion 7. How Can We Evaluate Human Exemplars? Ancient Skepticism, Exemplarity, and Criticality
The Turn to Practices and Exemplar Rotation
A Critical Education and Exemplarity: A Conclusion8. A Social Analysis of Exemplarity and Imitation
Notes
References
Index


Bryan R. Warnick is Assistant Professor of Philosophy of Education at the Ohio State University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.