Yamada-Rice / Stirling | Visual Methods with Children and Young People | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 221 Seiten, eBook

Reihe: Studies in Childhood and Youth

Yamada-Rice / Stirling Visual Methods with Children and Young People

Academics and Visual Industries in Dialogue
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-137-40229-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Academics and Visual Industries in Dialogue

E-Book, Englisch, 221 Seiten, eBook

Reihe: Studies in Childhood and Youth

ISBN: 978-1-137-40229-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This volume focuses on using visual research methods with children and young people. Featuring insights from academic experts and established professionals from visual industries, it explores a range of issues from visual ethics to children's interaction with place.

Yamada-Rice / Stirling Visual Methods with Children and Young People jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1;Cover;1
2;Half-Title;2
3;Title;4
4;Copyright;5
5;Contents;6
6;List of Illustrations;8
7;Foreword;9
8;Preface;11
9;Notes on Contributors;13
10;Industry Biographies;17
11;1 Introduction;20
12;Part I Production and Meaning Making;34
12.1;2 Same Meaning, Different Production;36
12.2;3 Producing Visual Records of Movement: Making Meaning of Young Children’s Interactions with Place;48
12.3;4 Producing Visual Research with Children: Exploring Power and Meaning Making;69
12.4;5 Visual Industry Perspectives on Production and Meaning Making;92
13;Part II Remixing, Creativity and Mess;106
13.1;6 Arts-Based Approaches to Research with Children: Living with Mess;108
13.2;7 Establishing a Common Ground between Academic Research and Design Practice through Creativity,Remixing and Play;118
13.3;8 Industry Perspectives on Remixing, Creativity and Mess;139
14;Part III Beyond Ethics;146
14.1;9 Ethics, Voices and Visual Methods;148
14.2;10 The Ethics of ‘Using’ Children’s Drawings in Research;159
14.3;11 Visual Digital Methodologies with Children and Young People: Perspectives from the Field;183
14.4;12 Visual Industry Perspectives on Ethics and the Visual;205
14.5;13 Concluding Reflections;213
15;Index;218


Caroline Claisse, Royal College of Art, UK.
Emese Hall, University of Exeter, UK.
Melanie Hall, University of Sheffield, UK.

Abi Hackett, University of Sheffield, UK.
Amanda Hatton, Sheffield Hallam University, UK.
Allison James, University of Sheffield, UK.
Jackie Marsh, University of Sheffield, UK.
Kate Pahl, University of Sheffield, UK.
Becky Parry, University of Leeds, UK.
Lisa Procter, University of Sheffield, UK.
Jennifer Rowsell, Brock University, Canada.
Xinglin Sun, Royal College of Art, UK.
Kevin Walker, Royal College of Art, UK.
Elizabeth Wood, University of Sheffield, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.