Zyminkowska / Zyminkowska | Customer Engagement in Theory and Practice | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 175 Seiten, eBook

Reihe: Psychology and Our Planet

Zyminkowska / Zyminkowska Customer Engagement in Theory and Practice

A Marketing Management Perspective
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-11677-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

A Marketing Management Perspective

E-Book, Englisch, 175 Seiten, eBook

Reihe: Psychology and Our Planet

ISBN: 978-3-030-11677-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Offering a pragmatic understanding of customer engagement as an object of effective marketing management, this book takes an integrative approach and brings together different streams of marketing research, such as customer activism and value formation. The author explores the notion of customer engagement by analysing empirical data compiled from firms operating in the consumer goods and services sectors, as well as from the consumers themselves. An insightful read for scholars of consumer behaviour and customer relationship management, this book advances understanding of the drivers, components and effects (both positive and negative) of customer engagement and proposes a comprehensive framework for its management.
Zyminkowska / Zyminkowska Customer Engagement in Theory and Practice jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Concepts of Customer Activism.- 2. Interpreting Customer Engagement in the Marketing Discipline.- 3. Placing Customer Engagement within Marketing Management.- 4. Why Do Customers Engage?.- 5. Firms' Practices in Customer Engagement Management.- 6. Customer Engagement Trends and Perspectives in Modern Business.


Katarzyna Zyminkowska is Associate Professor and Head of the Marketing & Entrepreneurship Department at the University of Bielsko-Biala, Poland. She has also worked for the University of Economics in Katowice, and has served for many years as business consultant to Polish and international companies.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.