Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 344 g
Essays on Media and Society
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 344 g
ISBN: 978-0-415-98976-3
Verlag: Taylor & Francis
This new edition includes a new critical foreword by G. Stuart Adam that explains Carey's fundamental role in transforming the study of mass communication to include a cultural perspective and connects his classic essays with contemporary media issues and trends. This edition also adds a new, complete bibliography of all of Carey's writings.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
Weitere Infos & Material
Series Editor's Introduction
Acknowledgements
Introduction
PART I: COMMUNICATION AS CULTURE
A Cultural Approach to Communication
Mass Communication and Cultural Studies
Reconceiving "Mass" and "Media"
Overcoming Resistance to Cultural Studies
PART II: TECHNOLOGY AND CULTURE
The Mythos of the Electronic Revolution with John J Quirk
Space, Time and Communications: A Tribute to Harold Innis
The History of the Future with John J Quirk
Technology and Ideology: The Case of the Telegraph
Works Cited
Index
About the Author