Lukács / Gabriella Lukacs | Scripted Affects, Branded Selves | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 278 Seiten

Lukács / Gabriella Lukacs Scripted Affects, Branded Selves

Television, Subjectivity, and Capitalism in 1990s Japan
1. Auflage 2010
ISBN: 978-0-8223-9323-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Television, Subjectivity, and Capitalism in 1990s Japan

E-Book, Englisch, 278 Seiten

ISBN: 978-0-8223-9323-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



An exploration of Japans television culture focused on primetime serials called trendy dramas, popular primetime serials featuring. well-heeled young sophisticates enjoying consumer-oriented lifestyles.

Lukács / Gabriella Lukacs Scripted Affects, Branded Selves jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgments

Introduction. Japan and Television at the Century's Turn

1. Intimate Televisuality: Television Dramas and the Tarento in Postwar Japan

2. Imaged Away: Agency and Fetishism in Trendy Drama Production and Reception

3. Dream Labor in the Dream Factory: Capital and Authorship in Drama Production

4. What's Love Got to Do with It? Love Dramas and Branded Selves

5. Labor Fantasies in Recessionary Japan: Employment as Lifestyle in Workplace Dramas of the 1990s

6. Private Globalization: Bootleggers, Fansubbers, and the Transnational Circulation of J-dorama

Epilogue. Image Commodity, Value, Affect

Notes

References

Index


Gabriella Lukács is Assistant Professor of Anthropology at the University of Pittsburgh.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.