E-Book, Englisch, 278 Seiten
Lukács / Gabriella Lukacs Scripted Affects, Branded Selves
1. Auflage 2010
ISBN: 978-0-8223-9323-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Television, Subjectivity, and Capitalism in 1990s Japan
E-Book, Englisch, 278 Seiten
ISBN: 978-0-8223-9323-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
An exploration of Japans television culture focused on primetime serials called trendy dramas, popular primetime serials featuring. well-heeled young sophisticates enjoying consumer-oriented lifestyles.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction. Japan and Television at the Century's Turn
1. Intimate Televisuality: Television Dramas and the Tarento in Postwar Japan
2. Imaged Away: Agency and Fetishism in Trendy Drama Production and Reception
3. Dream Labor in the Dream Factory: Capital and Authorship in Drama Production
4. What's Love Got to Do with It? Love Dramas and Branded Selves
5. Labor Fantasies in Recessionary Japan: Employment as Lifestyle in Workplace Dramas of the 1990s
6. Private Globalization: Bootleggers, Fansubbers, and the Transnational Circulation of J-dorama
Epilogue. Image Commodity, Value, Affect
Notes
References
Index