Buch, Englisch, 448 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 238 mm, Gewicht: 685 g
Buch, Englisch, 448 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 238 mm, Gewicht: 685 g
ISBN: 978-0-415-96802-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikveranstaltungen und -organisationen, Aufführungspraxis
Weitere Infos & Material
Table of Contents
Acknowledgments
Introduction
Chapter 1 Understanding the Recording Industry
Chapter 2 Copyright Basics and the Recording Industry
Chapter 3 Copyright in Sound Recordings and Songs
Chapter 4 Music Publishing: The First Stream
Chapter 5 Live Entertainment: The Second stream
Chapter 6 Recordings: The Main Stream
Chapter 7 Production and the A & R Function
Chapter 8 The Marketing Function
Chapter 9 Retailing: Software on Hard Copies
Chapter 10 Relationships to Other Media
Chapter 11 The Recording Industry and the Internet
Glossary of Terms
Internet Appendix
Selected Bibliography
Index