E-Book, Englisch, 308 Seiten
Haller / Michael Scandalogy 2
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-86962-419-8
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Cultures of Scandals – Scandals in Culture
E-Book, Englisch, 308 Seiten
ISBN: 978-3-86962-419-8
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
André Haller (PhD in Communication Studies) occupies a professorship for Marketing & Communication Management and Digital Marketing at the University of Applied Sciences Kufstein Tyrol. From 2012 to 2019 he was researcher at the Institute for Communication Studies of University of Bamberg. His research focuses are political and strategic communication (particularly campaign communication), scandals and media, and new developments in journalism. His dissertation Dissent as a communicative instrument (2013) examined intentional self-scandalization by politicians during campaigns. His work has been published in international and national journals like Information, Communication & Society, the Journal of Applied Journalism & Media Studies and Communicatio Socialis.
Zielgruppe
Der Sammelband ist für Wissenschaftler und Studenten im Bereich Skandalforschung geeignet. Das Buch vereint aktuelle empirische und theoretische Erkenntnisse des Forschungsfeldes, insbesondere aus der Kommunikationswissenschaft. Das Buch ist zudem für Berufspraktiker von Relevanz, im Besonderen für Pressesprecher, PR-Berater und Krisenkommunikationsexperten.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Mediengeschichte




