Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 666 g
How to use psychological insights in marketing
Buch, Englisch, 400 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 666 g
ISBN: 978-1-3986-2079-7
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Marktforschung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
- Section - ONE: Consumer Psychology - The Basics;
- Chapter - 01: An Introduction to Consumer Psychology;
- Chapter - 02: Attention and Perception;
- Chapter - 03: Motivation and Personality;
- Chapter - 04: Learning and Memory;
- Chapter - 05: Attitudes;
- Section - TWO: Consumer Psychology in Action;
- Chapter - 06: Words that work, the Psychology of Copywriting;
- Chapter - 07: The Psychology of Persuasion;
- Chapter - 08: The Psychology of Branding;
- Chapter - 09: The Psychology of Advertising;
- Chapter - 10: The Psychology of Social Media;
- Chapter - 11: The Psychology of Pricing;
- Chapter - 12: The Psychology of Promotion - Special Offers & Competitions;
- Chapter - 13: Psychology in the Aisles - Psychological Influences in the Shopping Environments;
- Chapter - 14: The Psychology of Online Shopping;
- Chapter - 15: The Psychology of Packaging;
- Chapter - 16: Market Research - A Psychological Approach;
- Chapter - 17: Glossary




