Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 223 mm, Gewicht: 467 g
Reihe: Communication and Society
The Regulation of German Broadcasting
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 141 mm x 223 mm, Gewicht: 467 g
Reihe: Communication and Society
ISBN: 978-0-415-05394-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Pluralism, Politics and the Marketplace traces the economic and political influences which shaped the emergence of a pluralistic broadcasting system in the federal republic, and examines the conflicts between public and private broadcasting, both in West Germany and in the European Community as a whole.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
Weitere Infos & Material
Chapter 1 The philosophies of broadcasting pluralism; Chapter 2 The regulation of signal distribution; Chapter 3 The regulatory structures for public and private broadcasting; Chapter 4 From legislative theory to regulatory practice; Chapter 5 Alternative forms of broadcasting in the FRG; Chapter 6 The regulation of the market; Chapter 7 The European dimension; Chapter 8 Broadcasting regulation In the five new Länder; Chapter 9 Conclusion;