Buch, Englisch, Band 83, 280 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 225 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Reimagining Ireland
Advertising and the Art of Independence, 1860¿1921
Buch, Englisch, Band 83, 280 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 225 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Reimagining Ireland
ISBN: 978-3-0343-1989-8
Verlag: Peter Lang
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Irische Literatur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
Weitere Infos & Material
CONTENTS: Message in a Bottle – Positioning the Irish Fin-de-Siècle Child in Literature, Popular Press and Advertising – Peaceful Pearse and Shaw the Social Critic? National Advertising, Educational and Social Development – 'Moocows' and the Masses: Children in Literature, Advertising and Consumer Culture in Victorian Ireland – Child Readers, Child Buyers – 'Affluenza' and Advertising: Commodifying and Curing Children in Ireland, 1860–1921 – 'The Charity Myth' and Consumer Culture: Irish Charity Children and Franco-Irish Foundlings – Second Cities of Empire: Celtic Consumerism Exhibited – The Convenient Timing of CCAL Ireland.