Fischer | A Service Perspective on Value Creation Strategies | Buch | 978-3-938363-72-0 | sack.de

Buch, Englisch, 255 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

Fischer

A Service Perspective on Value Creation Strategies

Buch, Englisch, 255 Seiten, PB, Format (B × H): 148 mm x 210 mm

ISBN: 978-3-938363-72-0
Verlag: HARLAND media


Fast-changing competitive environments call for changing the fundamental value creation logic of capital goods manufacturing companies. The traditional producer-oriented logic focusing on one-time transactions is getting obsolete. Companies are changing to a customer orientation based on long-term customer relationships throughout the product utilization phase. Service business development can be the key to realize the transformation. It focuses on bringing value to customers that helps reduce their total utilization costs and delivering that value at a profit. However, companies struggle with various challenges due to the complexity of the task.

In this book, Thomas Fischer investigates service business development from three perspectives: dynamic capabilities for developing the service business, service strategy change and strategic fit with the overall business strategy, environmental and organizational factors. The three perspectives form an integrated management framework that provides guidance to succeed in service business development. The book is addressed to practicing managers and researchers with an interest in service management in manufacturing companies.
Fischer A Service Perspective on Value Creation Strategies jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.