Buch, Englisch, 310 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 455 g
Buch, Englisch, 310 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 455 g
ISBN: 978-1-316-61370-2
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Foreword Tony O. Elumelu; 1. Introduction Uwafiokun Idemudia, Kenneth Amaeshi and Adun Okupe; 2. Africapitalism: a management idea for business in Africa? Kenneth Amaeshi and Uwafiokun Idemudia; 3. Business elites to the rescue! Reframing capitalism and constructing an expert identity: implications for Africapitalism George Ferns, Adun Okupe and Kenneth Amaeshi; 4. Africapitalism and corporate governance Emmanuel Adegbite, Franklin Nakpodia, Konan A. Seny Kan and Olorunfemi Onakoya; 5. Rethinking human capital development in Africa: towards an Africapitalism perspective Aminu Mamman, Ken Kamoche and Hamza B. Zakaria; 6. Africapitalism and corporate branding Tayo Otubanjo; 7. Who is an Africapitalist? Reimagining private sector leadership in Africa Adun Okupe and Kenneth Amaeshi; 8. Social entrepreneurship and Africapitalism - exploring the connections Diane Holt and David Littlewood; 9. Foreign investors and Africapitalism: the case for Chinese foreign direct investment in Africa Amon Chizema and Nceku Nyathi; 10. Good African coffee: adding value and driving community development in Uganda Lyal White and Adrian Kitimbo; 11. Reflections on Africapitalism and management education in Africa Stella M. Nkomo.