Buch, Englisch, Band 44, 310 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 635 g
Buch, Englisch, Band 44, 310 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 635 g
Reihe: Studies in Critical Social Sci
ISBN: 978-90-04-22847-4
Verlag: Brill
Zielgruppe
Those interested in all currents Psychology, particularly educational psychology, education and development, and in Critical Theory, Linguistics, Hegel, Philosophy of Mind, Marxism, Social and Political Science, mostly undergraduates and graduates.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophie des Geistes, Neurophilosophie
Weitere Infos & Material
Introduction
Part I. Contemporary Theory
1. The Psychology of Concepts
2. Narratives and Metaphors
3. Conceptual Change and Linguistics
4. Robert Brandom on Concepts
5. Where we are Now with Concepts
Part II. Hegel
6. The Story of the Concept
7. Hegel’s Logic
8. The Genesis of the Concept
9. The Realisation of the Concept
10. Hegel’s Psychology
Part III. From Philosophy to the Human Sciences
11. The Critical Appropriation of Hegel
12. Sources of Cultural Psychology
Part IV. Vygotsky
13. Concepts in Childhood
14. Vygotsky on ‘True Concepts’
15. Concepts and Activity
Part V. Conclusion.
Acknowledgments
References
Index