Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 235 mm, Gewicht: 10 g
Buch, Englisch, 276 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 235 mm, Gewicht: 10 g
ISBN: 978-0-19-754033-6
Verlag: OXFORD UNIV PR
Grounded in a historical survey of the British media history of martial arts such as Bartitsu, jujutsu, judo, karate, tai chi, and MMA across a range of media, this book thoroughly recasts our understanding of the history of martial arts. By interweaving theories of key thinkers on historiography, such as Foucault and Hobsbawm, and Said's ideas on Orientalism with analyses of both mainstream and marginal media texts, Bowman arrives at the surprising insight that media representations created martial arts rather than the other way around. In this way, he not only deepens our understanding of martial arts but also demonstrates the productive power of media discourses.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Kampfsportarten, Selbstverteidigung
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Tanz