Capitalizing on Change | Buch | sack.de

Capitalizing on Change



A Social History of American Business

Erscheinungsjahr 2019, 560 Seiten, Kartoniert, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 885 g Reihe: The Luther H. Hodges Jr. and Luther H. Hodges Sr. Series on Business, Entrepreneurship, and Public Policy
ISBN: 978-1-4696-5422-5
Verlag: The University of North Carolina Press


Capitalizing on Change

Americans love ""this year's model,"" relying on the ""new"" to be always ""improved."" Enthusiasm for the new, says Stanley Buder, is essential to American business, where innovation and change stoke the engines of economic energy. To really understand the history of business in America, he argues, we must understand the intertwining dynamics of social and business values.

In a history spanning over three hundred years, Buder examines the enveloping expansion of the market economy, the laggardly use of government to modify or control market forces, the rise of consumerism, the shifting role of small business, and much more. He concludes with the explosive development of business in the 1990s and its aftermath of crises and scandals. Along the way, he analyzes the ways American social values foster an entrepreneurial ethos and why the identification of change with progress provides a distinctive and provocative theme in American life.

Buder studies American business as not only an engine of wealth accumulation but also an important generator and reflector of American values. Capitalizing on Change is the first full-length business history in recent years to make this relationship clear.

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Buder, Stanley
Stanley Buder is professor emeritus of history at Baruch College and the Graduate Center of the City University of New York. He is author of Pullman: An Experiment in Industrial Order and Community Planning and Visionaries and Planners: The Garden City Movement and the Modern Community.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen

Ihre Nachricht*
Wie möchten Sie kontaktiert werden?
Anrede*
Titel
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Firma
Telefon
Fax
Bestellnr.
Kundennr.
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.