Buch, Englisch, Band 97, 356 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 703 g
Reihe: History of Warfare
Buch, Englisch, Band 97, 356 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 239 mm, Gewicht: 703 g
Reihe: History of Warfare
ISBN: 978-90-04-24364-4
Verlag: Brill
In an introduction co-written with Marjolein ‘t Hart and Griet Vermeesch, Fynn-Paul challenges existing discourses of military entrepreneurialism. A new benchmark is proposed: did states choose to work with entrepreneurs, or to restrict their activities and subvert the market? From the introduction and the individual chapters, a new more expansive vision of the military entrepreneur emerges.
Contributors are: Carlos Álvarez-Nogal, Pepijn Brandon, William Caferro, Stephen Conway, Thomas Goossens, Aaron Graham, Rhoads Murphey, David Parrott, Helen Paul, Guy Rowlands, Kahraman Sakul, Marjolein 't Hart, Andrea Thiele, and Rafael Torres Sánchez.
Zielgruppe
All interested in military and logistical history, state formation, and the figure of the merchant-entrepreneur in late medieval and early modern Europe/Ottoman Empire.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Naher & Mittlerer Osten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Geschichte