Gucetic / Gucetic | Gu¿etiOE, N: In primum librum 'Artis rhetoricorum Aristoteli | Buch | 978-3-8253-0396-9 | sack.de

Buch, Deutsch, Band 10, 340 Seiten, GB, Format (B × H): 135 mm x 210 mm, Gewicht: 534 g

Reihe: Beiträge zur slavischen Philologie

Gucetic / Gucetic

Gu¿etiOE, N: In primum librum 'Artis rhetoricorum Aristoteli

Buch, Deutsch, Band 10, 340 Seiten, GB, Format (B × H): 135 mm x 210 mm, Gewicht: 534 g

Reihe: Beiträge zur slavischen Philologie

ISBN: 978-3-8253-0396-9
Verlag: Universitätsverlag Winter


Die vorliegende editio princeps bringt als ersten Band einer Reihe kroatischer Barockrhetoriken einen Text von besonderer Relevanz zum Abdruck. Der auf 1600 zu datierende Aristoteles-Kommentar des Nikola Gucetic antizipiert (so in der Betonung des acumen, des ingenium und der passiones) zentrale Anliegen der barocken Rhetorik und Poetik und bereitet so in Gestalt rhetorischer Lehre der Kultur des anhebenden Barock sehr früh, früher als gedacht, den Weg. An ihn schließt die zweite ebenfalls in der Reihe als editio princeps vorbereitete Rhetorik des Ivan Lukarevic, Eloquentia, sive de inventione et dispositione rhetorica, an, die dann als erste ragusanische Schulrhetorik endlich die Frage nach der Bildung der ragusanischen Barockautoren beantworten wird. Der Text des ragusanischen Patriziers Nikola Gucetic, der zentralen Gestalt des Geisteslebens Dalmatiens im Ausgang der Renaissance, spiegelt als singuläres Dokument noch die Einheit des europäischen wissenschaftlichen Diskurses und markiert zugleich den Beginn der kroatischen Rhetorik. Die Edition belegt dabei auf eindrucksvolle Weise, wie eine der sieben freien Künste am Beginn der Neuzeit die Bedeutung der öffentlichen Rede in der Polis und der Kultur insgesamt wiederherstellt.
Gucetic / Gucetic Gu¿etiOE, N: In primum librum 'Artis rhetoricorum Aristoteli jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Zur Geschichte der älteren kroatischen Rhetorik IX
Bibliographie XXXV
Editio princeps 1
Dedicatio 3
Caput I: Quam ob causam rhetorica dialecticœ sit affinis 5
Caput II: Quomodo prisci scriptores imperfecte de arte rhetorica scripserint 13
Caput III: Longe præstare in civitatibus, omnia ex legibus iudicare et nihil in libertate magistratuum relinquere 20
Caput IV: De errore scriptorum antiquorum, qui tantum de genere iudicali egerunt, omittentes deliberativum 24
Caput V: Cur rhetorici ad auxilium suœ artis logica sit discenda 29
Caput VI: Ars rhetorica, cui nobis utilitati sit demonstrat quattuor rationibus contrarias confutando 33
Caput VII: Quod sit officium oratoris 37
Caput VIII: Quid sit rhetorica 41
Caput IX: De probationibus artificiosis 43
Caput X: Quœ sunt argumenta, quibus orator probat 45
Caput XI: Cuius conditionis sit materia oratoris 47
Caput XII: Ex quibus causis enthymema oratorium formetur 49
Caput XIII: Modus argumentandi ab exemplis 51
Caput XIV: De enthymatum discrimine 52
Caput XV: Quot species causarum sunt, de quibus agit orator 54
Caput XVI: Causœ oratoriœ in quo inter se differant 55
Caput XVII: Causœ diversœ oratoriœ diversos habent fines 57
Caput XVIII: Quinque genera propositionum, quœ in universum omnibus causis oratoriis conveniunt 59
Capites XIX, XX, XXI: Cuius conditionis sunt proportiones et res in causa deliberativa 61
Capites XXII, XXIII: Finis oratoris, qui consultando intendit esse felicitatem, quam nos dicimus adeptionem summi boni 68
Caput XXIV: De bonis externis ad corpus pertinentibus 71
Caput XXV: Quœ sunt vert bona corporis, et inter corpus et animum media intercedunt 78
Caput XXVI: Quid sit bonum et unde nascatur 83
Caput XXVII: Loci, quibus possint ab oratore cognosci ab omnibus desiderata, quando persuadet 91
Caput XXVIII: In comparatione duorum utilium utrum sit utilius, qua ratione possit cognosci 102
Caput XXIX: Agenti causam oratori in genere deliberativo status leges et mores cognoscendos esse 137
Caput XXX: Sunt duœ species generi demonstrativo: honestas et turpitudo. Altera laudatur, altera vituperatur. Ad honestatem spectant virtutes, ad turpitudinem vitia. Quare laudes ex virtutibus, vituperationes vero ex vitiis desumuntur 145
Caput XXXI: Qui loci sint honestatis et turpitudinis, ex quibus in genere demonstrativo possit orator formam suorum argumentorum desumere 167
Caput XXXII: Loci, ex quibus laudes alicuius personœ vel familiœ depromuntur 184
Caput XXXIII: Ex iisdem causis potest persuaderi et laudari 198
Caput XXXIV: Proprium et singulare instrumentum in genere demonstrativo est amplificatio 200
Caput XXXV: De genere iudiciali et quot modis iniuriœ fieri soleant 208
Caput XXXVI: Quœ causa sint, quibus homines iniurias inferre soleant 217
Caput XXXVII: Singulœ prœdictarum causarum sigillatim declarantur 220
Caput XXXVIII: De voluptate et suis speciebus, et unde cognoscatur voluptas 231
Caput XXXIX: Cuiusmodi sint illi et quomodo affecti, qui aliis iniurias afferunt 251
Caput XL: Qui sunt illi, qui iniuriorum iniuriis perpetiendis subiaceant 263
Caput XLI: De iustis et iniustis actionibus ex propria sententia philosophi, et de lege scripta et non scripta et de personis 271
Caput XLII: Quid sit iniuriam pati et quomodo iniuriœ inter se distinguantur 275
Caput XLIII: De œquo et bono 280
Caput XLIV: Quœ sunt causœ nobis maiorem et minorem iniuriam indicantes 289
Caput XLV: De quinque probationibus non artificiosis ac primum de illa, quœ fit ex legibus 298
Caput XLVI: De alia specie probationum non artificiosarum ex testimoniis desumpta 306
Caput XLVII: De instrumentis vel tabulis 315
Caput XLVIII: De quœstione 319
Caput XLIX: De iureiurando 322
Index nominum 329


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.