Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 242 mm, Gewicht: 1260 g
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 242 mm, Gewicht: 1260 g
Reihe: Studies in Economic Ethics and Philosophy
ISBN: 978-3-540-79471-4
Verlag: Springer-Verlag GmbH
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie: Allgemeines, Methoden
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
On Setting the Agenda for Business Ethics Research.- Some Principles of Ethical Economy.- Economic Ethics: A Systematic Integration.- The Conundrum of Moral Evaluation in Economics.- Why Act Morally? Economic and Philosophical Reasons.- Business Ethics and the Rhetoric of Reaction.- A Critical Perspective on Social Accounting – The Contribution of Discourse Philosophy.- Sustainable Finance and the Stakeholder Equity Model.- Theory, Practice, and Education: On the Role of Business Ethics for Management Education at Business Schools or Universities.