Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Reihe: Ethical Economy
Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Reihe: Ethical Economy
ISBN: 978-3-642-09838-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie: Allgemeines, Methoden
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
On Setting the Agenda for Business Ethics Research.- Some Principles of Ethical Economy.- Economic Ethics: A Systematic Integration.- The Conundrum of Moral Evaluation in Economics.- Why Act Morally? Economic and Philosophical Reasons.- Business Ethics and the Rhetoric of Reaction.- A Critical Perspective on Social Accounting – The Contribution of Discourse Philosophy.- Sustainable Finance and the Stakeholder Equity Model.- Theory, Practice, and Education: On the Role of Business Ethics for Management Education at Business Schools or Universities.