Buch, Englisch, Band 16, 160 Seiten, gebunden, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 351 g
Buch, Englisch, Band 16, 160 Seiten, gebunden, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 351 g
Reihe: Studien zu Ethnizität, Religion und Demokratie
ISBN: 978-3-8487-1501-5
Verlag: Nomos
What is the legal basis of religious instruction, in which institutions does it take place, who draws up the curricula, who trains the teachers, and what is its impact? Do states seek to instrumentalise it to strengthen their legitimacy; do societal forces use it to influence government policies? Does it trigger, deepen or reduce conflict?
These questions are examined in case studies of Afghanistan, Bosnia-Herzegovina, Egypt, France, Germany, India, Indonesia, Israel, Lebanon, Macedonia, Tunisia, Turkey and the UK. A comparison of the case studies reveals commonalities in the pattern of problems and conflicts, but also gaps in the state of our knowledge, and, hence, the need for further research.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Staats- und Verfassungsrecht Staat und Kirche, Religions- und Kirchenrecht
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religion & Politik, Religionsfreiheit
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religion & Wissenschaft
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politik & Religion, Religionsfreiheit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Rechtsvergleichung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Religion & Wissenschaft
- Rechtswissenschaften Recht, Rechtswissenschaft Allgemein Recht mehrerer Jurisdiktionen, Synopsen