Kampmann | Kampmann, A: Role of Storytelling for Communication | Buch | 978-3-8487-8095-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 22, 368 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 547 g

Reihe: Controlling und Management

Kampmann

Kampmann, A: Role of Storytelling for Communication

Buch, Englisch, Band 22, 368 Seiten, broschiert, Format (B × H): 153 mm x 227 mm, Gewicht: 547 g

Reihe: Controlling und Management

ISBN: 978-3-8487-8095-2
Verlag: Nomos


Risk management is confronted with a changing risk environment as both more complex and new risk factors, so-called unknown-unknowns, are arising. To address these developments effectively and to have an impact on critical decision-making processes in companies, this discipline needs to advance. Soft factors—such as communication—are seen as effective levers in this context. This book deals with the potential offered by the communication form storytelling for risk management. In a conceptual study, the author outlines different ways of applying storytelling in risk management. In an experimental study, she analyses and elaborates the advantages of storytelling over purely numerical forms of communication in the same field.
Kampmann Kampmann, A: Role of Storytelling for Communication jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.