Buch, Englisch, 110 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 195 g
A Guide to Alcohol and People¿s Motivation for Drinking It
Buch, Englisch, 110 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 195 g
ISBN: 978-3-030-93930-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Gesundheitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie
Weitere Infos & Material
Preface Chapter 1 Alcohol Use and Abuse in Everyday Life: The Centrality of Motivation Chapter 2 How People Decide What They Want, Including Having a Drink of Alcohol Chapter 3 Alcohol and its Effects on the Body Chapter 4 Genetics of Alcoholism Chapter 5 Personality and Alcohol Use Chapter 6 Sociocultural and Environmental Influences on Drinking Behavior Chapter 7 Why Drink Alcohol at All? Motives and Expectancies Chapter 8 Ways to Control Drinking: Changing the Motivational Nexus