Buch, Englisch, 286 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 223 mm, Gewicht: 467 g
The Media's War In The Persian Gulf, A Global Perspective
Buch, Englisch, 286 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 223 mm, Gewicht: 467 g
ISBN: 978-0-8133-1610-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
Preface -- Image and Reality -- A Third-World War: A Political Economy of the Persian Gulf War and the New World Order -- Manipulating Hearts and Minds -- Roots of War: The Long Road of Intervention -- The Media and the War: What War? -- Many Nations, One Image -- The New World Odour: The Indian Experience -- The State, the Malaysian Press, and the War in West Asia -- The War Close to Home: The Turkish Media -- The Iranian Press and the Persian Gulf War: The Impact of Western News Agencies -- War Reporting: Collateral Damage in the European Theater -- Ruling by Pooling -- Innovations of Moral Policy -- Truth: The First Victim of War? -- Public Opinion and Media War Coverage in Britain -- A Sampling of Editorial Responses from the Middle Eastern Press on the Persian Gulf Crisis -- Coming Back to Reality -- Twisting the U.N. Charter to U.S. Ends -- CNN: Elites Talking to Elites -- Exterminating Angels: Morality, Violence, and Technology in the Gulf War -- More Viewing, Less Knowledge -- Clusters of Reality Bombed into Bold Relief -- Persian Gulf War, the Movie