Buch, Englisch, Band 37, 260 Seiten, Format (B × H): 166 mm x 245 mm, Gewicht: 608 g
Reihe: Medieval Mediterranean
Buch, Englisch, Band 37, 260 Seiten, Format (B × H): 166 mm x 245 mm, Gewicht: 608 g
Reihe: Medieval Mediterranean
ISBN: 978-90-04-12129-4
Verlag: Brill
This study introduces the reader to the challenges of trade in the Mediterranean world and to specific market conditions in the Mediterranean French town of Montpellier. A case study of the business of the Cabanis merchants permits an in-depth examination of the facilitation of trade by intermediaries whose activities are traced in the discovery phase of arranging a deal and in its closing and execution.
Medieval business practice involved multiple layers of personnel. The complexities of medieval trade are revealed in the new emphasis given to those who assisted merchants in their commercial endeavors.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Binnenhandel
Weitere Infos & Material
Preface
Acknowledgments
List of Maps, Charts, and Tables
Introduction 1
1. The Mediterranean Arena of the Medieval European Entrepreneur 17
2. The Local Market Environment in Montpellier 47
3. Members of the Trade Infrastructure 79
4. Personnel of the Mercantile Entourage: Kinship, Partnership, Representation 103
5. The Discovery Phase: Making Connections and Arranging the Deal 143
6. Closing and Execution of the Deal 183
Conclusions 219
Bibliography 227
Index 243