Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 239 mm, Gewicht: 399 g
Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies
A Model of Managerial Competencies
Buch, Englisch, 206 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 239 mm, Gewicht: 399 g
Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies
ISBN: 978-0-367-48552-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Management Theory, Innovation and Organisation: A Model of Managerial Competencies illustrates the organisational conditions of innovativeness, which is the relationship between strategy, structure, organisational culture and leadership and knowledge management and innovation management. The developed model can undoubtedly be considered the author’s pioneering contribution to the studies of managerial competencies and innovativeness.
The book will be valuable to researchers, students, and managers in the fields of leadership, organizational studies, innovation management, and human resource management.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
Weitere Infos & Material
1. The manager in a traditional and modern organisation. 2. Managerial competencies as a subject of research. 3. Innovation and innovativeness. Determinants of the innovativeness of an organisation. 4. Managerial competencies and their impact on the innovativeness of an enterprise.