Buch, Englisch, 297 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 499 g
Advances in Social Complexity Theory
Buch, Englisch, 297 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 211 mm, Gewicht: 499 g
ISBN: 978-0-230-33850-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction Miracles and Nasty Surprises The Failure of Models & Labels; the Success of Experience & Emergence Two Kinds of Coherence – Ascribed and Emergent Models, Homologies & Simulacra The Ascribed Coherence of Thagard and Weick Coherence and Business Success Emergence, Coherence & Narrative Affordances and Organization Homology: Sense-Making Revisited But Experience is Different Complexity Tools: the Semiotic Square & Homology Steps to Implementation