Buch, Englisch, 222 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
Reihe: Jepson Studies in Leadership
Buch, Englisch, 222 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
Reihe: Jepson Studies in Leadership
ISBN: 978-1-349-34248-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
Contributors *Acknowledgments* Introduction *Part I History of Executive Power * One The Price of Efficacy: Aristotle and Executive Power * TwoThe Roman Executive * ThreeUnderstanding the Things of State: On Machiavelli's Use of Modo, Ordine, and Via * FourThomas Hobbes, Niccolò Machiavelli, and the Executive Power * Five Locke's Latent Sovereign * Part II The American Executive * SixConstituting the Prince * SevenUnLock[e]ing the Constitutional Separation of Powers * EightThe Madisonian Understanding of Executive Power: A Defense of Concurrent Powers * NineThe Imperiled Presidency: Informal Constraints on Executive Power * TenThe Political Costs of Legalizing Executive Power * ElevenThe Modern Executive Tames Obama * Index