The Function of European Musical Theater in U.S. Culture
E-Book, Englisch, 250 Seiten
Reihe: Passages ? Transitions ? Intersections
ISBN: 978-3-8470-0655-8
Verlag: V&R unipress
Format: PDF
Kopierschutz: Kein
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikwissenschaft: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
Weitere Infos & Material
1;Title Page;4
2;Copyright;5
3;Table of Contents;6
4;Body;8
5;Introduction;8
6;Chapter One: R. W. Emerson and E. A. Poe;16
6.1;1. R. W. Emerson: the music of the spheres;16
6.2;2. Contrastive analyses: The Aeolian harp;20
6.3;3. Acoustic strategies in E. A. Poe;25
6.4;4. The rhetoric of arabesque;29
6.5;5. Operatic experimentations;31
6.6;6. The melodramatic imagination;34
7;Chapter Two: H. D. Thoreau and Herman Melville;44
7.1;1. Thoreau's visual and acoustic ekphrases;44
7.2;2. A music of thoughts;48
7.3;3. Herman Melville: theater plus music;54
7.4;4. The Piazza Tales;60
7.5;5. George Templeton Strong and opera;63
8;Chapter Three: Walt Whitman;70
8.1;Part one;70
8.2;1. Musical theater in Whitman;70
8.3;2. Proud Music of the Storm;75
8.4;Part two;91
8.5;3. Italian Music in Dakota;91
8.6;4. The Chicago Auditorium;99
9;Chapter Four: Emily Dickinson, Sidney Lanier;104
9.1;1. The old transcendentalist debate;104
9.2;2. Close and imaginary encounters;109
9.3;3. The Self as musician;114
9.4;4. Sidney Lanier: poetry and music;121
9.5;5. Odes to Wagner and Beethoven;129
10;Chapter Five: Henry James;134
10.1;1. European opera and realistic fiction;134
10.2;2. Henry James's acoustic sensitiveness;145
10.3;3. Isabel Archer's “transition” from opera house to sculpture gallery;156
11;Chapter Six: Wharton, Cather, Santayana;168
11.1;1. Edith Wharton: the experience of opera in The Age of Innocence;170
11.2;2. Willa Cather: larks and gayhearts;179
11.3;3. George Santayana's “epiphonic” moments;189
12;Chapter Seven: The twentieth century;198
12.1;1. William Demby and Vincent Sheean;201
12.2;2. John Berryman: music, poetry, syntax;210
12.3;3. Music in James Merrill;220
12.4;4. Merrill and opera. Conclusions;227
13;Bibliography;236
14;Index of Names;246